جدیرترین اخبار :
  • تجلیل از ۱۶۰ کارگر نمونه منطقه آزاد چابهار
  • دیدار رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار با مدیر عامل شرکت سپاد خراسان
  • سر آغازی برای پایه گذاری و هم افزایی فعالان اقتصادی شرق کشور
  • معرفی چابهار؛ بهشت سرمایه گذاری و گردشگری، در سطح ملی و بین‌المللی با همکاری ایران پرس
  • انتصاب در سازمان منطقه آزاد چابهار

اجرای ممیزی نهایی سیستم مدیریت کیفیت منطقه آزاد چابهار

اقتصادی | تاریخ خبر : 99/08/19 | تعداد بازید :1638
عضو هیات‌مدیره و معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: ممیزی نهایی سیستم مدیریت کیفیت سازمان مبتنی بر استاندارد ISO9001:2015 با نظارت سرممیزی بین‌المللی اجرا شد.

به گزارش روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد چابهار محمداکبر چاکرزهی با اشاره مأموریت سازمان جهانی استانداردسازی یا ایزو، افزود: این سازمان مأموریت ایجاد، توسعه و به‌روزآوری استانداردهای بین‌المللی را دارد که سازمان منطقه آزاد چابهار با الگوبرداری و تعاملی که در رابطه شرکت‌های برتر دارد با بهینه کاوی با آنها انجام می دهد و یک‌سری استاندارد را در زمینه‌های مختلف فنی و سیستمی صادر می‌کند. 

چاکرزهی اضافه کرد: استاندارد ایزو 9001 که امروز سازمان منطقه آزاد چابهار با همت بالا موفق به دریافت آن شد، یک استاندارد سیستمی می‌باشد که بر اساس یک استاندارد بین‌المللی، ایزو9001 ویرایش سال 2015 طرح‌ریزی و درحال اجراست.

چاکرزهی گفت: این استاندارد منطقی دارد به‌نام PDCA ، یعنی برای انجام هر فرآیند چهار مرحله را قائل می‌شود که در مرحله اول طرح‌ریزی آن به شکل درست اجرا و آنچه اجرا شده را پایش و کنترل و براساس آنها نتایج بدست می‌آید.

وی ادامه داد: اگر این مراحل مثبت باشد، بهبود بدهند و اگر در کار انحراف و عدم انطباقی وجود داشت در گام آخر اقدامات اصلاحی و ریشه ای برای رفع کاستی‌ها و عدم انطباق‌ها داشته باشیم.

ایشان بیان کرد: یک روال دیگری که در سازمان منطقه آزاد چابهار اتفاق افتاد مورد ممیزی، یک شرکت شخص ثالث که بحث ثبت و صدور گواهینامه‌ها را در سطح بین‌المللی انجام می‌دهد، انجام شد.

وی خاطرنشان ساخت: دستاوردها و نقاط مثبتی را که در طی بررسی انجام گرفته نشان از تعهد مدیریت ارشد نسبت به این سیستم مناسب و موثر بوده است.

وی افزود: پشتیبانی و همکاری کلیه همکاران سازمان در اجرای آن مناسب بوده و در نهایت همه این موارد دست به دست هم دادند تا این سازمان توانست این موفقیت را کسب نماید.

چاکرزهی بیان کرد: مهم اینکه این موفقیت یک گام اولیه است و سازمان شما ورود به مقوله سیستم‌های مدیریتی و انطباق جهانی در این خصوص و تداوم یک موفقیت کار سختری است و تمام ارکان سازمان تلاش خود را به کار گیرد و خو را ارتقاء بخشد.

آرشیو اخبار

سامانه پیامکی و ایمیل